Hírek Bulik, koncertek Fesztiválok Interjúk Lemezajánló Fotók / videók Fórum Képeslap Linktár

Koncert & party beszámolók

Ákos főpróbált

Ákos - Ákos főpróbált

Jó értelemben vett amatőr produkciótól jutunk el a parádés klubbuliig, miközben Ákos, az arénamegtöltő egy szál gitáros utcazenészként is bemutatkozik – régi és új zenésztársai kíséretében. A Karcolatok 20 utolsó főpróbáján jártunk a Klebelsberg Kultúrkúriában.

Az én filmem kész – szólal meg a szokatlan nyitány. Ákos rendhagyó koncertsorozata a gigaszínpadok és mega-show-k után színháztermekbe hívja a rajongókat. (A nemrég véget ért, kétszázezres látogatószámmal büszkélkedő 2084 turné után nem beszélhetünk kiéhezett hívekről, mégis rekordgyorsasággal keltek el a jegyek a fővárosi helyszín/ek/re, majd a duplázó vidéki állomásokra is.) Bár nem az akusztikus 40+ folytatását kapják a nézők, s nem is az Andante vonósokkal kiegészült világa elevenedik meg újra, a szintiket kezelő Lepe és a dobszerkót megdolgozó Bánfalvi Sanyi társaságában olykor gitárral, máskor anélkül látható-hallható főhős produkciója hol művészi tételeivel méltó a teátrum-közegre, hol intim átkötőivel és lírai tételeivel támasztja alá a helyszínválasztást. Ahogy az est, s a Karcolatok című album anyagának közepére időzített szünet is a színházvilághoz igazodik. A koncert végére tartogatott klubhangulatú megoldások pedig, nos, kivételként erősítik a "szabályt".
 
Két "felvonás", három rész: Ákos első dalcsokra olyan szerzeményekből áll, melyeket ritkán, vagy talán még sosem hallhatott koncerteken a nagyérdemű: Örök április, Játsszuk el... – hangulatuk egy-két kivételtől eltekintve a megzenésített versekéhez fogható. A minden szempontból ritka, éppen ezért újszerűnek ható darabok egyfajta, jó értelemben vett amatőr bájt kölcsönöznek Ákosnak és zenekarának (mindez a napokban DVD-n megjelent Arénakoncert tükrében is óriási kontraszt), amit tovább erősítenek az egyoldalú baráti csevejnek is beillő sztorizós átkötések, míg az egy szál gitáron előadott Tabula Rasa láttán és hallatán Ákos, az utcazenész is megjelenik a színen.
 
A váltást nem csak a Karcolatok című album jól ismert nyitótétele, a Tanulékony szörnyeteg jelzi, de a kibővülő-változó zenésztársak is: Lepés Gábor helyét Szakos Krisztián veszi át, s feltűnik a színen a húrhajlító Kékkői Zalán és a basszista Samu is: Ákost "régi" csapata kíséri a helyenként újrahangszerelt, ám a Karcolatok album dallistáját precízen követő blokkban. Kiderül a Girl In The Café és a Keresd meg a lányt eredete, ahogy az is, mi köze a Hold On-nak a "gáz" országokhoz. 
 
Poén az anno csak a Karcolatok CD-változatán szereplő (így a nagylemezről és a kazettáról is hiányzó) Menekülj! című dallal pontot tenni az első felvonás végére, míg a folytatás stílusosan az egykor a nagylemez/kazetta megfordítása után hallható Hellóval indít.
 
Zalánék a koncert utolsó harmadára is maradnak, ahol Ákossal együtt Végre bevallhatjuk: Ilyenek voltunk, A fénybe nézve Táncoltunk a tűzön át, s az Örvényt várva hallottuk a Tengermorajt...
Kissé eklektikus, a 2012–2013-on átívelő turné után mindenképpen váratlan és meglepő a hétállomásos, november 8-ától december 14-éig tartó Karcolatok 20 című országjárás, ám a főpróbán látottak és hallottak, no meg a megszokott zárótétel után nyugodtan kijelenthetjük: ad az Isten jó éjszakát.
 
Fotó: akos.hu

Balajti Péter

2013. 11. 08. 21:55

A cikk küldése emailben A cikk nyomtatása

Neked mi a véleményed?

Nick-név:

Ellenőrző kód
Ellenőrző kód:

Nem regisztrált felhasználók csak nick-név megadással szólhatnak hozzá a fórumhoz.

Belépés » | Regisztráció! » | Miért is legyek regisztrált felhasználó? »

Ákos főpróbált cikk képei
Ákos - Ákos főpróbáltÁkos - Ákos főpróbáltÁkos - Ákos főpróbáltÁkos - Ákos főpróbált