Hírek Bulik, koncertek Fesztiválok Interjúk Lemezajánló Fotók / videók Fórum Képeslap Linktár

Geri Halliwell

Bibliográfia - Geri Halliwell

’Újrakezdhetem?’
’A saját idejéből, Ms Halliwell.’
1998 májusában egy 25 éves nő otthagyta az állását és azonnal a világ újságjainak a címlapjára került. Na persze, nem volt akármilyen állás.

Geri Halliwell, a cheerleader, tömeg-izgató, fenékcsipkedő, a pop szószólója és életnagyságú rajzfilmhős, a kilencvenes évek legnagyobb popcsapatának, a Spice Girls-nek Ginger Spice-a volt. Ennek ellenére, amikor otthagyta a csapatot, a jövője bizonytalan, egyesek szerint reménytelen is volt.

tovább »



Persze csak mielőtt az If Only című könyve best seller nem lett. No meg, mielőtt az első szólóalbuma, a ’Schizophonic’ dupla platinalemez nem lett. És mielőtt a lemez első single-je második nem lett a slágerlistákon, amit még egymás után három number one single is követett ugyanarról a lemezről. Még mielőtt Geri be nem bizonyította, hogy a sikere nem véletlen volt és hogy különleges tehetsége van ahhoz, hogy megtalálja azt, amit az utca lányai (és a táncparkett fiúi) hallani akarnak. Azért, mert – természetesen – ez az a zene, amit ő maga is hallani szeretne.

Abban az időszakban, amikor nincsenek nagyon igazi popsztárok, Geri Halliwell igazán eredeti darabnak számít. ’Mindig is szerettem a popzenét,’ mondja. ’A pop egy ideig csúnya szó volt, de nem feltétlenül kell, hogy valóban vacak legyen. Nem feltétlenül kell műanyagnak, lelketlennek, szívtelennek lennie. Van olyan popzene, ami a szívből jön, megmelengeti a lelket és tele van tűzzel és energiával.’

A Watfordban született Geraldine Estelle Halliwell korai zenei nevelése abból állt, hogy Madonna lemezekre énekelt a tükör előtt, Abbát, Michael Jacksont, Wham-et és a papája régi Judy Garland, Marylin Monroe és Shilley Bassey lemezeit hallgatta. És szenvedélyesen szerette.

’Aztán a pop egyetemre jártam,’ folytatja nevetve. ’Ez volt a Spice Girls. Most pedig úgy érzem, itt az ideje hogy lediplomázzam. Minden korábbi tudásom ebben az albumban gyűlik össze és végre megvannak az eszközeim is ahhoz, hogy fel tudjam használni az eddig tanultakat.’

Az első szólóalbuma nagyon gyorsan készült el. ’Csak hogy bebizonyítsam, hogy meg tudom csinálni. Csak a „Majd én megmutatom” hajtott. Ez mindannyiunkban megvan; én egész életemben ilyen voltam. De ez az album valami más lesz. Szerettem volna felfedezni a saját kreatív oldalamat. Vokálisan sokkal magabiztosabb lettem és most kezdek rájönni, hogy valódi művész vagyok – hogy én is tudok dalokat írni és nem is rosszul.’

Az album producerei Nick Rowells (Sonique, Texas, Dido), Stephen Lipson (Pet Shop Boys, Ronan Keating) és Absolute (Tina Turner, Spice Girls) voltak és számos európai és amerikai szövegíró is közreműködött a munkában. De mindegy, mennyien és kik segítettek, a végtermék összetéveszthetetlenül Geri: a szöveg, a zene, az előadás,a videók, még a lemezborító is az ő kreativitását és személyiségét tükrözi.

Az elmúlt három év alatt Geriről írt újságcikkek hatására az emberek hajlamosak elfelejteni, hogy valójában mit is csinál: hangos, büszke, dicsőséges popzenét. Olyan zenét, amiben lélek és szív lakozik és egyből megragadja az embereket. Hagyjuk tehát a pletykákat és a fényképeket a fogyókúráról, a George Michaellel és Robbie Williams-szel való barátságról, a jógáról meg a bevásárlásokról. Ha tényleg tudni akarjátok az igazat Geri Halliwellről, tegyétek föl egy lemezét: minden ütem róla szól. Játékos, romantikus, szexi, spirituális, önös, vicces, elgondolkodtató és ellentmondó – de mindig meleg, őszinte és szeretetreméltó.

Eddig jó kis menet volt, és most itt az idő egy újabb körre ebben a körhintában. Scream if you wanna go faster. (Sikíts, ha gyorsítani szeretnél)

Scream If You Want To Go Faster: dalról dalra Geri Halliwell új albumán.

Scream If You Want To Go Faster
A cím már megvolt még mielőtt a számot írtam volna. Egyszerűen csak beugrott a fejembe – ez sokszor megtörténik. Arról szól, hogyan tudunk a hangulatunkon változtatni, az adrenalint felgyorsítani. Mindannyian kergetünk valamit, amitől szerintünk majd rendbe jövünk, legyen az a szex, a bevásárlás, sportautók vagy bármi más. Rick Nowells-sel írtam ezt a számot és egyszerűen egy hullámhosszra kerültünk. Tényleg a magáévá tette a gondolataimat. Éppen Led Zeppelint hallgattam és dúdolgatni kezdtem: ’Give me some give me some gasoline.’ A dal egyben bevezeti az album egyik fő témáját, a gyermeki lelket, azt a kreatív, játékos lényt, aki mindannyiunkban lakozik. Én is csak egy nagy gyerek vagyok, mint mindannyian és ezt nem akarom elveszíteni. Mindig lehetünk játékosak. szerintem a komolytalanság jó dolog.

Shake Your Bootie, Cutie
Ezt a dalt Gregg Alexanderral (New Radicals) írtam és valaki azt mondta, ez Gregg első olyan száma, ami nem hangzik New Radicals-osnak. Persze látszik hogy melyik részt ki írta. Őannyira a bridge én meg annyira a háttér vagyok. Egy Ricky Martin koncert adta az inspirációt. Sokat kertészkedtem miközben írtam a szöveget. Iszonyú sok helyről veszem a szövegeimet anélkül hogy ezt észrevenném. Mint a ’shut up and dance’ sort egy lemezről szedtem, az ’I’m Mr Big, baby can you dig?’-et, pedig Mr Big-től a Sex In The City-ből. Aztán van benne egy rap is, ami meg kicsit Wham!-es. George még nem hallotta, de biztos vagyok benne, hogy nem bánja. Már 16 éves koromban írogattam mondókákat és még mindig a fejemben vannak.

Calling
Szerintem ez a legjobb dal a lemezen. Nagyon büszke vagyok rá, mert ez az eddigi legfelnőttebb dalom. A dallam nagyon gazdag. Hogy miről szól?… A vágyról, a romantikáról… azt hiszem nagyon romantikus lélek vagyok. Ibizán voltam, a holdat néztem és arra gondoltam, hogy valahol, valaki ugyanúgy a holdat nézi és ugyanazok az érzelmek és vágyak kavarognak benne – a lelki társam. A dal mintha egy kívánság volna. Peter Vetesse-szel írtam, aki zseni a zongorával. Némelyik akkord annyira gyönyörű volt, hogy még tovább ihletett hogy melódiák születhessenek belőle.

Feels Like Sex
Azt mondtam az ’Absolute Boys’-nak: ’A szexről akarok írni.’ Mert már évek óta senki sem beszélt a szexről. De én valami pozitív üzenetet szerettem volna. A háttér így szól: ’If the mood is rude, then you’ve got the right attitude / you better get down, you don’t have to get undressed / just because it feels like sex.’ (Ha durva a hangulatod és megvan a késztetés, nyugizz le, nem kell levetkőzni csak azért mert szexelni akarsz.) Ismered azt az érzést, amikor kívánsz valakit de magadon tartod a ruháidat? Szerintem ez még szexibb is. Számomra sokkal izgalmasabb azt várni, mi jön most. És persze ez a biztonságos szex.

Circles Round The Moon
Bármit is olvasok, úgy szívom magamba mint a szivacs. Egyszerre olvastam el mind a négy Harry Potter könyvet és teljesen magával ragadott. Ezt a dalt ez ihlette. Egy szerelmes dal és a nőknek szól. Nőknek írok és a meleg srácok is csatlakoznak. És ha bárki más is velem szeretne jönni, hát úgy is jó. Ez megint romantikus. A szövegeim mindig jelentenek valamit. Néha kissé zavaros, de aztán a következő sor megint kifejező.

Love Is The Only Light
Ezt Jorgen Elofssonnal írtuk a konyhámban. Egy kislány szeretett volna egy ’sztárral’ – velem találkozni, de én úgy éreztem, mintha egy angyallal találkoztam volna. Hasonlított Audrey Hepburnre és szív és tüdőátültetésre várt. A dalt akkor írtam, miután párszor találkoztam vele – nagyon megihletett. Erőt éreztem felőle és tisztaság sugárzott belőle. Tudta, hogy csak egy pillanatig van itt és nagyon okos volt. Aztán meghalt, én pedig összetörtem. Mérges voltam Istenre. Megtanultam belőle, hogy nincs hatalmunk. Semmi értelme manipulálni a kapcsolatainkat, a munkánkat vagy bármit – csak úgy győzhetünk, ha nem harcolunk hanem a sorsra bízzuk magunkat.

Strength Of a Woman
Ezt egy taxi hátsó ülésén írtam Los Angelesben. Ez az iráni sofőr úgy ment mint egy őrült én meg ezt a dalt írtam. Rick Nowells-szel dolgoztam rajta, hogy igazán hatvanas éveknek hangzzon. Azért került az albumra, mert minden benne van az én és a nők kapcsolatáról, ami nagyon fontos. A második versszak így hangzik: ’Hey girl I remember you, you’re not alone because I feel it too… / We’re running out of heroes, a good guy’s hard to find / Mr Perfect Wonderful is not on my mind. / You’ve got to do it.’ (Hé lány emlékszem rád, nem vagy egyedül, mert én is érzem, amit te… egyre fogyatkoznak a hősök, nehéz jó srácot találni, nem kell nekem Mr Tökéletes Csodálatos, nekünk kell véghezvinni.) Mi lányok, mind azt gondoljuk, hogy majd jön egy srác és az majd helyretesz. Élünk, szeretünk és tanulunk, de egyedül nem megy. Nekem sem megy. Szükségem van a női szolidaritásra, ezt már megtanultam, Ez a mi dalunk: a Serenity Sunday Sisterhood (Nyugodt Vasárnapi Testvériség)

Don’t Call Me Baby
Amikor 2000 októberében ezt a számot írtam, nagyon depresszív hangulatban voltam. Ez egy keserédes dal. Lehet, hogy közhely, de mindazt a fájdalmat amit az emberek – férfiak – okoznak nekem, produktív módon használom. Hál’ Istennek megvan ez a képességem. Aztán kijött a Madison szám és lelőtték a poént. Először meg akartam változtatni a címét ’Don’t Kill Me Baby’-re amit viccesnek tartottam, de később úgy döntöttem, meghagyom az eredetit. Az Absolute fiúk csinálták, de én pontosan tudtam, milyen hangzást szeretnék. Hallottam ezt a David Bowie számot a rádióban és azt szerettem volna hogy pont ugyanolyan fanyarul hangzzék, mint az. A Spice Girls ’Stop’-jához én írtam a hátteret és nekem ez a szám egyenes folytatása annak.

Lovey Dovey Stuff
Amikor elmentem az Absolute srácokhoz és azt mondtam, hogy szeretnék egy reggae számot, kicsit összehúzták a szemöldöküket. De sok különböző reggae ritmust tanulmányoztam, és aztán találtam egyet, ami működik. A szöveg egyszerű, kedves és intim azokról a dolgokról, amik egy kapcsolatban vannak, de a fiúk és lányok különbségéről is beszél: ’I do smooth and you do rough, I used to think that you at tough – but you are not.’ (Én finom vagyok, te durva, először azt hittem kemény vagy – de nem.)

It’s Raining Man
Imádtam a Bridget Jones-t. Olvastam mind a két könyvet. Tulajdonképpen én vagyok Bridget Jones. Annyian vagyunk ezzel így. Így aztán amikor felkértek, hogy csináljam ezt meg a filmhez, olyan volt mint egy ajándék. Először azt hittem, csak a film zenéje lesz, de aztán meghallották a dalt és azt mondták legyen belőle single. Már készenálltunk, hogy a ’Feels Like Sex’ kerüljön ki első single-ként de ez annyira jó kifogásnak bizonyult, hogy felvehessem a lábszármelegítőket. És élveztem is. Általában ha valaki feldolgozást csinál, az ijesztő szokott lenni, de szerintem ez legalább annyira jó, ha nem jobb mint az eredeti. Steve Lipson remek munkát végzett és imádom a vonósokat. A vokális részen rohamtempóban vágtattunk át, mert sürgősen kellett nekik. Szinte ironikus: egy évig vért izzadtunk az albumommal aztán az első singlem-be meg belerakunk egy összecsapott vokált. A videó is nagyon gyorsan készült. A Fame és a Flashdance dolog az én ötletem volt, mert ezeken nőttem fel. És olyan rendezőket használtunk (Jake & Jim) akik korábban még nem dolgoztak ekkora költségvetéssel, mint mi. Így aztán elég kockázatos volt, de tökéletesen megoldottuk. Szeretek lehetőséget adni tehetséges művészeknek; a Look At Me videómon szerkesztőként dolgoztak velem. Megmutatták nekem mit tudtak csinálni hétezer fontból és teljesen le voltam döbbenve.

It’s Heaven It’s Hell (Being Geri Halliwell)
Ezt Jorgan Elofssonnal írtam, aki a Love Is The Only Light’-on is dolgozott. Az egyik dal nagyon spirituális, a másik pedig nagyon az egóról szól – nem is lehetne ennél ellentétesebb dolgokat találni. Ő találta ki az alaptémát és a hátteret. Az ő ötlete volt, nem az enyém. Én csak beültem a süketszobába és beszéltem a hírnévről. A tapasztalataimat felhasználva vizsgáltam meg, milyen manapság híresnek lenni. Rob (Williams) imádja. Have a drink – alcoholic. / Grab your coat – shopaholic. / Have a bite – anorexic. / Intelligent? I’m dyslexic. / Feeling happy – Could be gay. / Maybe, not today. / So you think you want to be famous, so you think you want to drive my car / Don’t you know you’ve got to be shameless if you want to be a star? / 15 minutes show me what you’re made of / 15 minutes what are you afraid of? / 15 minutes I’ll show you the trade-off / It’s heaven It’s hell being Geri Halliwell.’ (Igyál egyet – alkoholista, Kapd fel a kabátod – Vásárlásmániás, Harapj valamit – anorexiás, Intelligens? Diszlexiás vagyok. Jól érzed magad – lehet hogy meleg, de nem ma. Szóval híres akarsz lenni, szóval az autómat akarod vezetni, ha nem tudnád arcátlannak kell lenned, ha híres akarsz lenni, 15 perc, na mutasd meg miből gyúrtak, 15 perc, na mitől félsz?, 15 perc megmutatom mi az ára, menny és pokol Geri Halliwellnek lenni.)

It Was Made That Way
Ez a dal a hallgatóságomnak szól. Bevallom, hogy néha rosszkedvű vagyok és visszás, de remélve hogy mindezen ellenére is szeretnek. De egy férfinak, egy partnernek is szól. Nagyon kedves kis dal, ami így szól: ’I’m just like the weather / Never the same / I can’t help it / I was made that way.’ (Olyan vagyok, mint az időjárás, sohasem ugyanaz, de nem tehetek róla, így születtem.) De van egy másik része is, ami ezt mondja: ’when I say goodbye I want to stay’ (amikor elköszönök, még maradni szeretnék.) Mind ilyenek vagyunk. Néha nem tudom kimondani, amit valóban gondolok – nemet mondok, de igent gondolok. És remélem a többi nő is azonosulni tud ezzel.

« bezár