Hírek Bulik, koncertek Fesztiválok Interjúk Lemezajánló Fotók / videók Fórum Képeslap Linktár

Bosson

Bibliográfia - Bosson

Az amerikai poprajongók tömegeinek mindig is gyenge pontja volt a Svéd zene. A hetvenes években az ABBA, a nyolcvanasokban a Roxette, a kilencvenes években az Ace of Base. Most, 2000-ben pedig a 26 éves Stefan Olsson, vagy ahogy a barátai hívják Bosson (ejtsd: boszan) van soron.

Két sikeres single-vel a tarsolyában (a We live és a Where are you című számokkal) és egy tavaszi amerikai koncertturnéval, ahol Britney Spears és az LFO előénekeseként lépett fel, Bosson megalapozta a sikerét ebben az országban. A februári Grammy díjátadás közvetítése, az Access Hollywood egyik házigazdája is volt, március végén pedig a The Jenny Jones Show-ban adta elő a We live-et.

tovább »



Az egész voltaképpen Los Angelesben kezdődött, amikor a KIIS FM rádió zenei igazgatója, Michael Steele sokat forgatta a We live-et a csatornán. A Billboard magazin szerint „Húzós és derűs”. A magazin azt is írta, hogy a szám: „ a jelenlegi egyik legígéretesebb darab… Pont olyasféle, mint amikből a slágerlista lesz… semmi kétség, ez a srác kész beszállni a ringbe.”

A szám nagy lendületet vett a Los Angelesi rádióhallgatók szíve-lelke (illetve a telefonos kívánságműsorok) felé, hamarosan pedig az egész ország megismerhette. „Élünk és meghalunk – szól a dalban – és megtanuljuk megtalálni azokat a dolgokat amikért érdemes élni és meghalni.” A „We live”, ez a nyugis R&B-val, technós beütésekkel és harmonikus dallammal átitatott pop melódia, a művész lelkének mintegy mikrokozmosza. „Arról szól, hogy kockáztatás nélkül őrizzük meg azokat a dolgokat az életben, amelyek számunkra értékesek,” mondja az énekes. „Kell, hogy legyenek álmaid és meg kell próbálni őket megvalósítani – az élet túl rövid ahhoz, hogy csak úgy nyugisan azt kérdezgesd magadtól, mit csináltál a rendelkezésedre bocsátott idővel.”

Pár hét alatt a slágernek sok rajongója akadt Detroittól Seattle-ön keresztül Philadelphiáig, Washington DC-ig, Miamiig és még azon is túl. Ezek a rajongók pedig szívesen vették a második single-t, a romantikus sóvárgástól duzzadó Where are you-t. A Billboard szerint a dal, „jó kis közepes ütemű ballada, aminek egyenes útja lesz a slágerlista felé, Bosson fiatalos (de nem gyerekes) hangjának és az előadásmódnak köszönhetően.”

Bosson, aki saját hazájában már veterán turnézónak számít, gyökerei ugyanaddig a Stockholmi stúdióig nyúlnak vissza, mint amelyik Max Martin producert fölnevelte (N Sync, Britney Spears, Backtstreet Boys.) Bosson zeneszerzői, szövegírói, programozói és vokális képességeit Svédország délkeleti részének legnagyobb városában, Göteborgban levő házi stúdiójában csiszolgatta. Amikor pedig eljött az ideje, hogy a One in a million (Egy a millióból) című, az amerikai Capitol Records gondozásában készülő debütáló albumján kelljen dolgozni, Bosson Los Angelesben telepedett le.

Az új albumról a We live és a Where are you című dalok kerültek először a rádióadók műsorába. Bosson számos közreműködővel írja a zenéit. Olyanokkal, mint Steve Kipner (aki Christina Aguilera Grammy díjas „Genie in the bottle”-jának írásakor is közreműködött), vagy a dalszerző – producer Jack Kugell, illetve Dane Deviller és Sean Hosein, akik a 98o-kal és az LFO-val dolgoztak.

„Felfedeztem, hogy mennyire szeretem a dalszerzést,” mondta Bosson Gavinnak. „Régebben azt hittem, hogy csak ihletből tudok írni, most meg csak úgy jönnek sorban a dalok.” Honnan ez a művészi szenvedély? Ha Bosson világának a dalszövegírás az egyik fele, akkor a másik az élő előadás kell hogy legyen. „Imádok a színpadon előadni,” mondja „megnyerni a közönséget, szórakoztatni őket, viccelődni velük; bármit megteszek, hogy jól érezzék magukat. Az a válasz, amit a dalaim éneklése közben tőlük kapok mindent megér.”

Úgy érzi, a családja minden támogatást megadott neki miközben felcseperedett. A gyermekkorát Särö városában töltötte (ugyanazon a környéken, mint Ulf Ekberg az Ace of Base-ből) ami a Kattegat tenger partján fekszik, olyan 20 kilométerre Göteborgtól délre. A család szerint hatéves korában szerette meg a zenét, amikor a Luci fesztiválon Karácsonykor egy kicsi, de lelkes közönség előtt énekelt dalokat. A rádióbarát és melódiagazdag hazai popzene iránt érzett korai rajongása tinédzserként a modern R&B iránti megszállottságba csapott át a kilencvenes években: a Boyz II Men, Jodeci és Babyface. „Számomra mindig is a vokál és a dal a legfontosabb,” mondja Bosson.

A kilencvenes évek elei zenéit meghatározó Euro-dance jellegű zenéi után (house és techno beütések), a zseniális We live és Where are you-ban Bosson a már inkább világzenés gitáros pop stílusban íródtak.

„Sokat dolgoztam rajta és nagyon koncentrálok a karrieremre,” mondta az énekes a Network 40 magazinnak a One in a million stúdiófelvételei egyik szünetében. „Megvan a lehetőségem, hogy nagyon sokk ember hallhassa a zenémet, de szeretnék egyszerre csak egy lépést tenni és nem nézni túl messzire a jövőbe… Ha túlzottan messzire nézel és túl sok elvárásod van, nagyobbat eshetsz. Ha túl magasra törsz, a zuhanás is hosszabb lesz. Azt, hogy holnap mi fog történni, majd meglátjuk.”

« bezár

Diszkográfia - Bosson

One In A Million (2001)