Hírek
A nagyképűség ára
Az utóbbi évek legjobb hangú brit énekesnője, Joss Stone április 11-én még csak húszéves lesz, ám úgy néz ki, máris a zenei élet másodvonalába szorul vissza. Ez azért (is) bosszantó, mert saját maga vívta ki az emberek unszimpátiáját főként a nagyképű viselkedésével.
You Had Me
A doveri születésű Joss Stone bemutatkozó albuma The Soul Sessions címmel 2003 novemberében jelent meg, világszerte több mint hárommilliót értékesítettek belőle. Az r&b-ben és soulban utazó énekesnő a zenészszakmát valamint a közönséget egyaránt elbűvölte a színes bőrű amerikai előadókat megszégyenítő érett hangjával. A folytatás 2004 szeptemberében került a boltokba – a Mind Body & Soul című nagylemez 5,5 millió példányszámban kelt el.
A kezdeti csodás évek után az elmúlt hetekben rossz irányt vett Joss pályafutása. Nagy-Britanniában állandó bulvárszereplővé vált, erről azonban csak saját maga tehet. Hatalmas botrányt váltott ki illuminált viselkedése a BRIT Awardson, a díjátadón pökhendien és amerikai akcentussal válaszolt az újságírók kérdéseire. Mindezt tetézte egy későbbi félresikerült fellépéssel. Két és fél órás késéssel érkezett meg a londoni KOKO Clubba, ahol unott produkciót láthattak tőle a rajongók, többször percekre eltűnt a színpadról. Számos negatív kritika látott napvilágot a koncertről. „Nem kis feladat olyan közönség tetszését visszanyerni, amely már a fellépés előtt kifütyüli az előadót. Joss viszont meg sem próbálkozott a fedühödött tömeg kárpótlásával” – ez volt olvasható az egyik, Ócska Stone címet viselő beszámolóban.
Az énekesnő még a harmadik albuma, a március 12-én kiadott Introducing Joss Stone megjelenése előtt szőke tincseit vörösesbarnára festette, és nőiesebb, miniruhákat kezdett hordani, jelezvén, hogy felnőtt. Az anyag címe megtévesztő, debütáló lemezeket szoktak így elnevezni. Joss a választást azzal indokolta, hogy a dalok először az életében olyanok lettek, mint amilyen ő maga, ezek mutatják meg leginkább az igazi énjét, az előző két korongja ugyanis a zeneipar dörzsölt szakembereinek a munkája volt. Az albumot a Bahama-szigeteken rögzítették, a keverést New York-ban végezték Raphael Saadiq producer irányítása mellett. Neves vendégművészek közreműködnek rajta: a Music című szerzeményben Lauryn Hill hallható, a Tell Me What We’re Gonna Do Now címűben pedig Common rappel. Az énekesnő azonban hiába lelkesedik, a profin felénekelt nagylemez semmi egyénit nem tartalmaz. A brit eladási összesítésen csak a 12. helyet szerezte meg, és a harmadik héten a 24. pozícióját a kiábrándító 46. helyre cserélte le (a héten már csak 73. a rangsorban). Európa más országaiban is csak mérsékelt fogadtatás jellemzi. Ez főleg a viselkedésével és az unalomba fulladó felvételekkel magyarázható, de más tényező is közrejátszik benne. Az előző albumának megjelenése óta sokat változott a zenei színtér, Stone kisasszonynál sokoldalúbb dalszerző-énekesnők tűntek fel – Nagy-Britanniában például KT Tunstall, Amy Winehouse. A csodálatos hang önmagában mit sem ér, ráadásul Joss stílusa, az r&b- és soulzene az utóbbi időben hátrébb szorult. Albuma az Egyesült Államokban egyelőre jobban teljesít, a Billboard magazin eladási listájának második helyére iratkozott fel, de várható, hogy ott is gyorsan visszaesik majd. A második lemezéből 1,2 millió példányt adtak el az USA-ban, ám kizárt, hogy az énekesnő megismételje ezt a sikert. (Új Szó)
2007. 04. 10.
További Joss Stone cikkek
Neked mi a véleményed?
Nem regisztrált felhasználók csak nick-név megadással szólhatnak hozzá a fórumhoz.
Belépés » | Regisztráció! » | Miért is legyek regisztrált felhasználó? »
Imádom a music.hu-t!
Hírek
Karrierlehetőségek művészeknek a kultúra fővárosában, Pécsen
Informatikusnak kell tanulni, programozónak, mérnöknek, jogásznak, közgazdásznak, orvosnak – szinte ..
Három eszköz, amit mindenképp szerezzetek be, ha együttest alapítotok!
Megalapult a banda? Ez fantasztikus hír! Akkor kezdődhet is a munka, meg persze először is a beszerz..
3 helyzet, amiben a Rode stúdióeszközei tökéletesen teljesítenek
Bemutatjuk, miért jelentenek a Rode mikrofonok és stúdiókellékek tökéletes megoldást mind a profi, m..
Koncert & party beszámolók
Havasi koncert-beszámoló – lehet ennél jobb?
Mivel lassan 6 éve ott vagyunk minden év végi Havasi koncerten, ezért volt már bőven tapasztalatom m..
Ákos koncert – a legjobbkor
Odafelé még azon töprengtem, vajon mennyire nyomja majd rá a bélyegét az estre az a méltánytalan, öv..
Ha ezt Bocelli láthatná... Havasi koncert show
Megvolt az idei Havasi show is, és aki eljutott valamelyik koncertjére (idén kettőt láthattunk, egy ..
Interjúk
Zene a feneketlen mélységből
A Hableány színesíti A Dal idei mezőnyét, de közben alaposan kilóg belőle. Mély, érzelemgazdag, gond..
Jelzőfény az útvesztőben
Talán nincs is még egy olyan elszánt szlovákiai magyar zenész, mint Puss Tamás. Folyamatosan ötletel..
„Egy tollvonással megszüntethető a szakmánk”
A koronavírus-járvány megsebezte a koncertipart, rávilágított a zenészek és a mögöttük dolgozók kisz..
Lemezajánlók
Szabó Benedek és a Galaxisok: Cím nélküli ötödik lemez (Randy Hardcore Event Management)
Szabó Benedeknek ezúttal a pályafutása került válságba. Megszokta, hogy a Szabó Benedek és a Galaxis..
Kontor – Horváth: Acoustic (Tom-Tom Records)
Az Acoustic című lemez két népszerű zenész felszabadult játéka, örömzenéje. A sok hangszeren játszó ..
Anna and the Barbies: Indián (Supermanagement)
Az Anna and the Barbies Indián című nagylemezének borítójáról hiányzik a figyelmeztetés: fel kellett..