Lemezajánlók
Whitney Houston: We Will Love You – A Grammy Salute To /DVD/ (Sony Music)
Micsoda tehetség, micsoda karrier, micsoda tragédia: 15 év a csúcson, majd a drogok, alkohol és családi balhék együttes hatása úgy temette el a joggal ünnepelt dívát, hogy még élt. Whitney utolsó évtizede méltatlan volt egykori nagyságához, a 2012-es Grammy-díjkiosztó előtti napon bekövetkezett halála kapcsán összeállított emlékműsor azonban valódi tisztelgés az igazi énekesnő előtt.
Lemondott koncertek, drogos lebukás, elvonókúra, elkeseredett visszatérési kísérletek, válás… még lehetne folytatni a botrányok sorát, s bizony az emberben szinte mindig a történetek vége marad meg jobban. Pedig Whitney Houston üstökösként került a csúcsra, tehetségéhez, káprázatos énekhangjához és előadói képességéhez kétség nem fért. A világ joggal hevert a dekoratív megjelenésű sztár lábai előtt a kilencvenes években, majd lefelé tartott a hullámvasút. Az egykori díva 2012-ben, egy nappal az 54. Grammy díjkiosztó gála előtt bekövetkezett halála azonban egy kicsit visszahozta a dicső éveket. Mindebben fontos szerepe volt a rangos zenei esemény szervezőinek, akiknek mindössze egyetlen napjuk volt arra, hogy a megemlékezés gondolatából közel háromnegyedórás méltó megemlékezést varázsoljanak. Ennek tükrében még bámulatosabb végeredmény született, mely nemrég – egy csokornyi ráadás-klippel megfejelve – DVD-re került.
A szélesvásznú képű és sztereó hangú műsorban emblematikus művészek váltják egymást, s archív felvételről Whitney is látható-hallható. Vele nyit a produkció: – Énekesnőnek lenni egy dolog, énekesnőnek lenni a sóbizniszben az meg egy másik! – idézi fel az egykor hallott bölcs figyelmeztetést, majd számos emlékezetes fellépésből készült montázs adja meg azt az emelkedetten ünnepélyes hangulatot, ami az estet megnyitó gyászkönnyeivel küszködő Halle Berry arcán is tükröződik. A szavakon túl azonban a zene ereje is segít emlékezni mindarra, amit az énekesnőtől kapott a világ: az Oscar-díjas Jennifer Hudson egy olyan dögös Whitney-egyveleggel állítja talpra és táncoltatja meg a nagyérdeműt, melyben az I’m Every Woman, a How Will I Know és az I Wanna Dance With Somebody (Who Loves Me) egyaránt helyet kap. Britney Spears arról mesél, mekkora szerepe volt Whitney Houstonnak a személyes karrierjében, de az énekesnőt felfedező sztárproducer, Clive Davis is megosztja emlékeit a művésznőről, miközben a 18 éves énekesnő első tévészerepléséből kapunk ízelítőt. Az est csúcspontja azonban egy másik dívának, Céline Dionnak köszönhető: nemcsak azt láthatjuk-hallhatjuk, ahogy egykor a Greatest Love of All-t énekelte, de a capella megidézi a Saving All My Love For You-t, s a Grammy színpadán a Greatest Love of All-lal tiszteleg elhunyt kolléganője emléke előtt. A Grammy-házigazda LL Cool J. az 1994-es díjátadón rögzített I Will Always Love You-t konferálja fel.
Nem hiányzik az anyagból a Superbowl-on énekelt Amerikai himnusz, a Kinek a papné című Whitney Houston-moziból pedig a kevésbé ismert I Believe In You And Me-t Usher, a film kulcsdalának számító, a Grammy-megemlékezés zárótételének szánt Count On Me című gospelt pedig az egykori duettpartner Cece Winans ezúttal Yolanda Adams-szel adja elő.
A kissé rövid, de méltó megemlékezés sajnos nem kapott rendes fejezeteket a DVD-n, így a megemlékezők és zenei produkciók helyett az eredetileg reklámokkal megszakított műsor blokkjai között tudunk csak lépkedni, amiért a készítőknek jár az ejnye-bejnye.
A főműsor mellé egyébként egy nyolctételes, időrendbe szedett klipgyűjtemény is került a DVD-re. Az American Music Awards által kitüntetett Saving All My Love For You még a súlyos nyolcvanas évek zenés rövidfilmjeinek jegyében fogant, a How Will I Know kapcsán pedig az egykori Gálvölgyi-féle zenebutikos klipparódia juthat az eszünkbe…
Álmokról és színpadról szóló mestermű a Greatest Love of All videója, melyben az énekesnő operaénekes édesanyja, Cissy Houston is feltűnik, önmagát alakítva.
Az I Wanna Dance With Somebody (Who Loves Me) volt az első klip az énekesnő videográfiájában, melyhez nem egy, de rögtön három változat is készült, melyek közül a legszínesebb, az MTV-n legtöbbet pörgő verzió került fel a DVD-re.
A színes és fekete-fehér képsorokat vegyítő Where Do Broken Hearts Go-ban a szívfájdalommal küzdő énekesnőt próbálja életre kelteni Whitney, miközben a kitalált forgatókönyv-szerelem emlékezetes múltbéli pillanatai villannak fel. Sokak szerint az énekesnő ebben a klipjében a legszebb.
Nem csak zenei világával, de hófehér férfieleganciájú öltözékével is Michael Jackson Smooth Criminal videójára emlékeztet az I’m Your Baby Tonight klipje, melynél ügyes húzás, hogy az azonos című album motoros borítóképét sikeresen megidézi a zenés kisfilm vége.
Nem hiányzik a zenei főmű, Dolly Parton szerzeménye és egykori slágere, a Több mint testőr című film csúcsdala, az I Will Always Love You, melynek klipje természetesen részleteket tartalmaz a mozifilmből. Zárásként az énekesnő egyik utolsó videója, a 2009-es Look To You került a DVD-re, ahol az egykori dívára és egykori hangjára is nehéz ráismerni. (Utóbbi egyébként a kiadvány egyetlen letterbox képű anyaga, az összes többi klip eredeti 4:3-as képarányú.)
Szép, de közel sem teljes a We Will Love You – A Grammy Salute To Whitney Houston című DVD. A főműsorban megidézett fellépésmomentumok külön, teljes pompájukban is elfértek volna a korongon, ami jó pár további videóklipet is elbírt volna a So Emotionaltól és a One Moment In Time-tól kezdve az I’m Every Womanen, a I Have nothing-en és a Step By Stepen át a My Love Is Your Love-ig. Kár a kihagyott ziccerért, ez így sajnos csak egy erős hármas.
Tracklista:
We Will Love You – A Grammy Salute To Whitney Houston
+
Videóklipek:
Saving All My Love For You
How Will I Know
Greatest Love of All
I Wanna Dance With Somebody (Who Loves Me)
Where Do Broken Hearts Go
I’m Your Baby Tonight
I Will Always Love You
I Look To You
2013. 05. 30. 18:31
További Whitney Houston cikkek
Linkajánló
- Whitney Houston képek, bibliográfia és diszkográfia
- Whitney Houston (http://www.whitney-houston.com/)
Neked mi a véleményed?
Nem regisztrált felhasználók csak nick-név megadással szólhatnak hozzá a fórumhoz.
Belépés » | Regisztráció! » | Miért is legyek regisztrált felhasználó? »
Imádom a music.hu-t!
Lemezajánlók
Szabó Benedek és a Galaxisok: Cím nélküli ötödik lemez (Randy Hardcore Event Management)
Szabó Benedeknek ezúttal a pályafutása került válságba. Megszokta, hogy a Szabó Benedek és a Galaxis..
Kontor – Horváth: Acoustic (Tom-Tom Records)
Az Acoustic című lemez két népszerű zenész felszabadult játéka, örömzenéje. A sok hangszeren játszó ..
Anna and the Barbies: Indián (Supermanagement)
Az Anna and the Barbies Indián című nagylemezének borítójáról hiányzik a figyelmeztetés: fel kellett..
Koncert & party beszámolók
Havasi koncert-beszámoló – lehet ennél jobb?
Mivel lassan 6 éve ott vagyunk minden év végi Havasi koncerten, ezért volt már bőven tapasztalatom m..
Ákos koncert – a legjobbkor
Odafelé még azon töprengtem, vajon mennyire nyomja majd rá a bélyegét az estre az a méltánytalan, öv..
Ha ezt Bocelli láthatná... Havasi koncert show
Megvolt az idei Havasi show is, és aki eljutott valamelyik koncertjére (idén kettőt láthattunk, egy ..
Hírek
Turizmus és kultúra a munkaerőpiacon – állás Pécs környékén
A vidéki álláslehetőségekkel kapcsolatban hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy ha az ipari tevékeny..
Három eszköz, amit mindenképp szerezzetek be, ha együttest alapítotok!
Megalapult a banda? Ez fantasztikus hír! Akkor kezdődhet is a munka, meg persze először is a beszerz..
3 helyzet, amiben a Rode stúdióeszközei tökéletesen teljesítenek
Bemutatjuk, miért jelentenek a Rode mikrofonok és stúdiókellékek tökéletes megoldást mind a profi, m..
Interjúk
Zene a feneketlen mélységből
A Hableány színesíti A Dal idei mezőnyét, de közben alaposan kilóg belőle. Mély, érzelemgazdag, gond..
Jelzőfény az útvesztőben
Talán nincs is még egy olyan elszánt szlovákiai magyar zenész, mint Puss Tamás. Folyamatosan ötletel..
„Egy tollvonással megszüntethető a szakmánk”
A koronavírus-járvány megsebezte a koncertipart, rávilágított a zenészek és a mögöttük dolgozók kisz..