Lemezajánlók
Pharrell Williams: GIRL (Sony Music)
Meglepetésdal és -művészek egyaránt szerepelnek Pharrell Williams új szólóalbumán, amit röpke nyolc évvel a debütlemeze után készített el. Igaz, a köztes időben remixmesteként, producerként és vendégművészként hajszolta a munkát – utóbbi két pozícióban összesen hét Grammyt gyűjtve be.
Addig énekelte a zenész: Happy, azaz boldog, hogy a betétdal nem csak a Gru 2. nézőinek csalt mosolyt az arcára, de a fél világnak meg persze önmagának is. A sláger szinte minden sikerlistán tarolt, rajongói videók tömege készült hozzá, s naná, hogy nem csak a filmzene lemezre, de Pharrell Williams második sorlemezére is felkerült. A felvétel egyébként kiváló példa arra, hogy ha elég sokat játszanak egy dalt, s olyan masszív marketing-támogatást kap, mint a 2013-as év egyik legjobban várt számítógép-animációs filmje, amiben felcsendült, meg a világ első 24 órás videóklipje, abból kedvenc lehet. Annak ellenére, hogy a jól működő taps-ritmuson túl semmi átütő nincs benne...
A korong mind a tíz tételét jegyző, hangszerelő és a produceri teendőket is ellátó énekes azonban nem ezzel a tétellel indít, hanem a korong legjobbjával, a Marilyn Monroe-val, melynek vonós részét a filmzene-mester, Hans Zimmer hangszerelte, a vokált pedig Kelly Osbourne hozza. Más kérdés, hogy Justin Timberlake kétrészes The 20/20 – Experience albumának funkos–r'n'b-s hangulatát, no meg profizmusát idézi. Nagyon. Furcsa is, hogy az egykori 'N Sync-srác nem ebben, hanem a Brand New című, fúvósokkal operáló energikus szerzeményben vendégszerepel, melyben egy bizonyos Timbaland nyomja a szájdobot, azaz a beatboxot...
A Hunter rafinált funky-alapja és pofonegyszerű refrénje is a valahonnan ismerős-kategóriába tartozik, ellenben a Gush hiába operál Stevie Wonderre és JustinTimberlake-re emlékeztető megoldásokkal – nem működik. Ráadásul akad még ezen kívül tévedés: a lemezt záró It Girl például kifejezetten idegesítő.
Bezzeg a Come Get It Bae! A dögmeleg dél múlt századi fekete zenéjéből merítő, monoton, ám erőteljes ritmusú nótában van valami bizsergető, ami megmagyarázhatatlanul működőképessé teszi. Nem, nem Miley Cyrus vokálja, akinek neve ugyanúgy nem szerepel a hátsó borítón, ahogy hangtorzítós Gust of Wind című funky-t feldobó Daft Punk sem. A francia duó egyébként korrekten viszonozta Pharrell Williams tavalyi segítségét, hiszen az énekes 2013 egyik legnagyobb slágerében, a Get Lucky-ban (meg a kevésbé ütős Lose Yourself To Dance-ben) dolgozott együtt Guy-Manuel de Homem-Christóval és Thomas Bangalterrel. Szintén dicséretet érdemel az afrikai kórussal és dobokkal-hangszerekkel színesített, kifejezetten kellemes Lost Queen, ami a Freq című meglepetésdalba úszik át – merthogy erről a jól induló, de aztán középtávon rinyálóba átforduló lassú és összességében felesleges szerzeményről is mélyen hallgat a lemezborító. Alicia Keys-ről viszont nem feledkezik meg: a Know Who You Are című reggae-duett érdekessége, hogy énektémája inkább az énekesnőnek áll jól, mint a szerzőnek. Persze attól még működik.
Pharell Williams GIRL című albuma az alkotó tehetségével Justin Timberlake tavalyi lemezeinek merészségét és gazdag hangszerfelhozatalával színes zenei világát idézi, ám kénytelen annak árnyékában maradni. Ebben pedig közrejátszik Pharrell szerényebb énekhangja is, amivel nem kellene annyira bátran kísérleteznie, ahogy kollégája teszi! Négyes, kétszer aláhúzva.
Tracklista:
1. Marilyn Monroe (közreműködik: Kelly Osbourne)
2. Brand New (duett Justin Timberlake-kel, Beatbox: Timbaland)
3. Hunter
4. Gush
5. Happy (a Gru 2-ből)
6. Come Get It Bae (közreműködik: Miley Cyrus)
7. Gust of Wind (közreműködik: Daft Punk)
8. Lost Queen/Freq (közreműködik: JoJo)
9. Know Who You Are (duett Alicia Keys-szel)
10. It Girl
2014. 06. 01. 23:00
Neked mi a véleményed?
Nem regisztrált felhasználók csak nick-név megadással szólhatnak hozzá a fórumhoz.
Belépés » | Regisztráció! » | Miért is legyek regisztrált felhasználó? »
Imádom a music.hu-t!
Lemezajánlók
Szabó Benedek és a Galaxisok: Cím nélküli ötödik lemez (Randy Hardcore Event Management)
Szabó Benedeknek ezúttal a pályafutása került válságba. Megszokta, hogy a Szabó Benedek és a Galaxis..
Kontor – Horváth: Acoustic (Tom-Tom Records)
Az Acoustic című lemez két népszerű zenész felszabadult játéka, örömzenéje. A sok hangszeren játszó ..
Anna and the Barbies: Indián (Supermanagement)
Az Anna and the Barbies Indián című nagylemezének borítójáról hiányzik a figyelmeztetés: fel kellett..
Koncert & party beszámolók
Havasi koncert-beszámoló – lehet ennél jobb?
Mivel lassan 6 éve ott vagyunk minden év végi Havasi koncerten, ezért volt már bőven tapasztalatom m..
Ákos koncert – a legjobbkor
Odafelé még azon töprengtem, vajon mennyire nyomja majd rá a bélyegét az estre az a méltánytalan, öv..
Ha ezt Bocelli láthatná... Havasi koncert show
Megvolt az idei Havasi show is, és aki eljutott valamelyik koncertjére (idén kettőt láthattunk, egy ..
Hírek
Turizmus és kultúra a munkaerőpiacon – állás Pécs környékén
A vidéki álláslehetőségekkel kapcsolatban hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy ha az ipari tevékeny..
Három eszköz, amit mindenképp szerezzetek be, ha együttest alapítotok!
Megalapult a banda? Ez fantasztikus hír! Akkor kezdődhet is a munka, meg persze először is a beszerz..
3 helyzet, amiben a Rode stúdióeszközei tökéletesen teljesítenek
Bemutatjuk, miért jelentenek a Rode mikrofonok és stúdiókellékek tökéletes megoldást mind a profi, m..
Interjúk
Zene a feneketlen mélységből
A Hableány színesíti A Dal idei mezőnyét, de közben alaposan kilóg belőle. Mély, érzelemgazdag, gond..
Jelzőfény az útvesztőben
Talán nincs is még egy olyan elszánt szlovákiai magyar zenész, mint Puss Tamás. Folyamatosan ötletel..
„Egy tollvonással megszüntethető a szakmánk”
A koronavírus-járvány megsebezte a koncertipart, rávilágított a zenészek és a mögöttük dolgozók kisz..