Lemezajánlók
Billie Eilish: When We All Fall Asleep, Where Do We Go? (Interscope Records)
Néha úgy jó, ha csak hallgatjuk a dalokat. Elhisszük mindazt, amit hallunk, s nem nézünk utána annak, kik és hogyan készítették. Mert ha bepillantunk a kulisszák mögé, már nem minden esetben tudunk felhőtlenül örülni a hallottaknak. Billie Eilish az eladási listák élvonalában tanyázó lemeze a legjobb példa erre.
Amikor mindannyian alszunk, hová megyünk? (When We All Fall Asleep, Where Do We Go?) – teszi fel a kérdést a 2001. december 18-án született Los Angeles-i énekesnő első stúdióalbuma címében. Egy mai, sokkoló világba – válaszoltam a korong meghallgatása után, de amint elkezdtem foglalkozni hősünk életével, kijelentéseivel, gyorsan kiderült, ő egy másik, jobb világban él, és hiába hangoztatja az ellenkezőjét, bizony sztár akar lenni.
Billie Eilish első ismert dalát, az Ocean Eyest bátyja, a tinédzserként a Glee című tévéfilmsorozatban is szereplő Finneas O’Connell írta a The Slightlys nevű együttesének, de mivel túlságosan érzelgősnek találta, átpasszolta a húgának. A felvétel 2015 novemberében került fel a SoundCloudra, és Billie-re azonnal lecsapott az Interscope Records. Azóta bátyjával közösen komponálnak. A tehetséges szárnybontogató énekesnőt valószínűleg a szerződtetés rontotta el, a kiadó már pénzforrásként kezelte, kitalált egy sztárt, aki – elvileg – nem akar híres lenni.
Bár a When We All Fall Asleep, Where Do We Go? című lemez nem hibátlan, de alapjában véve minden a helyén és rendben van rajta: az elektropopos és hiphopos hatású dalok, a minimálisra csupaszított hangzás, a depresszív, nyers, fájdalommal teli, itt-ott bizonytalan hang és a témaválasztás is. A szerzemények középpontjában az énekesnő generációjának problémái, szorongásai állnak, a folyamatos megfelelési kényszer, a bánat, keserűség, fájdalom, szenvedés. Ez még hihető is Billie szájából – mert ugyan tehetős családból származik, de a gazdagok sem feltétlenül boldogok –, viszont kilóg a lóláb: annyi élettapasztalatot tár elénk, amennyi már túl sok egy lánytól, aki még tizennyolc éves sincs. Bátyja huszonkettő.
Billie Eilish állítólag gyűlöli korosztálya popsztárjait és a zeneipart. „A világ szar, híresnek lenni szívás” – mondja. Pedig szemlátomást élvezi a népszerűséget. A még nagyobb siker érdekében a kiváló Bad Guy című slágeréből készített egy új változatot, korosztálya első számú kedvencével, Justin Bieberrel. „Lehet rajtam nevetni, de amíg egy rakás pénzt keresek, körbeturnézom a Földet, és ingyen kapok cipőt, nem érdekel, ki mit mond” – vallja egy interjúban. Egy másikban meg arról beszél, hogy semmi sem teszi annyira boldoggá, mint amikor kortársait tüntetni látja, mert fontosnak tartja a társadalmi szerepvállalást, de igazából nem tudja, mi ellen lázad. Ez már jobban tükrözi egy tinilány gondolkodását.
A When We All Fall Asleep, Where Do We Go? című album tízpontos is lehetne. Csak sajnos Billie Eilish nem valódi, hanem megcsinált sztár. Sokan az új Amy Winehouse-t látják benne, de az igazi világa és a mellé rakott környezet között szakadék tátong. Szóval a lemez hallgatása után nem szabad elmerülni a részletekben, mert ha megtesszük, más megvilágításba kerül, s kiderül, szemfényvesztés az egész, ahogy a zeneipar jelentős része. (Új Szó)
2019. 10. 13. 14:46
Neked mi a véleményed?
Nem regisztrált felhasználók csak nick-név megadással szólhatnak hozzá a fórumhoz.
Belépés » | Regisztráció! » | Miért is legyek regisztrált felhasználó? »
Imádom a music.hu-t!
Lemezajánlók
Szabó Benedek és a Galaxisok: Cím nélküli ötödik lemez (Randy Hardcore Event Management)
Szabó Benedeknek ezúttal a pályafutása került válságba. Megszokta, hogy a Szabó Benedek és a Galaxis..
Kontor – Horváth: Acoustic (Tom-Tom Records)
Az Acoustic című lemez két népszerű zenész felszabadult játéka, örömzenéje. A sok hangszeren játszó ..
Anna and the Barbies: Indián (Supermanagement)
Az Anna and the Barbies Indián című nagylemezének borítójáról hiányzik a figyelmeztetés: fel kellett..
Koncert & party beszámolók
Havasi koncert-beszámoló – lehet ennél jobb?
Mivel lassan 6 éve ott vagyunk minden év végi Havasi koncerten, ezért volt már bőven tapasztalatom m..
Ákos koncert – a legjobbkor
Odafelé még azon töprengtem, vajon mennyire nyomja majd rá a bélyegét az estre az a méltánytalan, öv..
Ha ezt Bocelli láthatná... Havasi koncert show
Megvolt az idei Havasi show is, és aki eljutott valamelyik koncertjére (idén kettőt láthattunk, egy ..
Hírek
Karrierlehetőségek művészeknek a kultúra fővárosában, Pécsen
Informatikusnak kell tanulni, programozónak, mérnöknek, jogásznak, közgazdásznak, orvosnak – szinte ..
Három eszköz, amit mindenképp szerezzetek be, ha együttest alapítotok!
Megalapult a banda? Ez fantasztikus hír! Akkor kezdődhet is a munka, meg persze először is a beszerz..
3 helyzet, amiben a Rode stúdióeszközei tökéletesen teljesítenek
Bemutatjuk, miért jelentenek a Rode mikrofonok és stúdiókellékek tökéletes megoldást mind a profi, m..
Interjúk
Zene a feneketlen mélységből
A Hableány színesíti A Dal idei mezőnyét, de közben alaposan kilóg belőle. Mély, érzelemgazdag, gond..
Jelzőfény az útvesztőben
Talán nincs is még egy olyan elszánt szlovákiai magyar zenész, mint Puss Tamás. Folyamatosan ötletel..
„Egy tollvonással megszüntethető a szakmánk”
A koronavírus-járvány megsebezte a koncertipart, rávilágított a zenészek és a mögöttük dolgozók kisz..