Lemezajánlók
Scooter: Push The Beat For This Jam (Edel / Record Express)
Nincs még egy olyan zenei műfaj, amit annyiszor nyilvánítottak volna holttá, mint az, amelyik már a nyolcvanas évek vége óta jelen van a zenei színtéren, és a Benelux Államokból illetve Angliából indult útjára, ez pedig a techno. Nagy valószínűség szerint a techno megjelenése volt az utolsó forradalom az elmúlt évezred zenei életében. Ennek a zenei forradalomnak egyik legmarkánsabb képviselője immár az immár hét éve az európai zenei színpadon folyamatosan jelenlévő német Scooter együttes. Nincs sok olyan zenekar, amelyik elmondhatja magáról, hogy akkora befolyással lett volna az európai zenei életre és annak változásaira, mint ez a három hamburgi producer által létrehozott formáció. Első jelentős sikerüket 1994-ben aratták. Az állandó sikerhez vezető úton gyakorlatilag már nem is lehet számon tartani, hogy hány top tízes felvétellel szerepeltek az európai hit listákon, hány zenei díjat nyertek el, hány platina és arany lemezzel büszkélkedhetnek. A „Hyper Hyper”-t követő „Move Your Ass”, a „Friends”, a „Back In The Uk” egytől egyig bekerültek az európai Top Five-ba, ezáltal is állandó szereplőjévé téve a Scootert az európai zenei színpadnak. 1998-as albumukkal („We Are The Greatest”), amelyben kreativitásukat finom iróniával fűszerezték, a csapat ismételten meglepte nemcsak a kritikusokat, hanem rajongóit is, hiszen gitár akkordokkal, kórussal operáltak megdöntve ezzel azt a hipotézist, miszerint " a techno a rock zene ellen van". A Scooter ekkor lett több, mint egy zenekar, ekkor váltak tulajdonképpen életformává, stílussá új tartalommal töltötték meg a "party" üresedő formáját. Nem elhanyagolható az tény sem, hogy a Scooter a party zenék mellett mindig is komponált olyan dalokat, amelyek különleges pillanatokat ragadnak meg, ilyen a „No Fate” (1997) vagy a „She's The Sun” (2000). Ezek a dalok pedig arra szolgálnak bizonyítékul, hogy a Scooter kristálytisztán elkülönül a többi népszerű techno és dance csapattól, hiszen ezekben a felvételekben nyílt teret engedtek zenei ízlésük sokféleségének. Mi tehát az a titkos recept, ami a Scooter eddig töretlen sikeréhez vezetett? A csapat összeállítása egyértelmű: Axel, aki 1998-ban csatlakozott a Scooter-hez, miután Ferris elhagyta a csapatot, felel a banda DJ részlegéért, ő dönti el, hogy a felvételekhez milyen alapokat, groove-okat használjanak, és leginkább ő mozog otthonosan a különböző underground trendek között. H. P. nemcsak a szövegek 100%-át szerzi, hanem az ő fejéből pattannak ki azok az ötletek, amelyek garantálják a tipikus Scooteres hangzásvilágot is. A csapat harmadik tagja pedig Rick az, aki egyfajta konzervatív zenei ízlésvilágát csepegteti bele a dalokba és összerendezgeti azokat. A hangmérnöki munkákat hagyományosan Axellel közösen ketten végzik. A sikerhez mindenféleképpen hozzájárul az együttes menedzserének Jens Thele-nek a munkája. Aki már látta valaha a Scootert színpadon, az pontosan tudja, hogy a Punk és Rock and Roll légkörét nem csak gitárzenét játszó együttesek képesek megteremteni. Akárhogyan is, azzal mindenkinek tisztában kell lennie, hogy a siker alapelemei mindenhol megtalálhatók a Scooter-ben. Ezek a természetesség, az életsílus és a zene szerves összekapcsolása, amelyben megfelelően keveredik a képzelet és a kreativitás, a csapatszellem, a jókedv és az a közösségi összetartás, amely a már hét éve együtt zenélő, turnézó csapatot jellemzi. Most pedig itt a csapat amolyan „Best of” korogja, amely dupla CD-ből áll, és a legjobb és legismertebb dalok szerepelnek rajta. Már kislemezen is megjelent a „Ramp (The Logical Song)” c. dal, amely a korong tuti befutója. Rajongóknak és leendő rajongóknak ajánlatos a dupla korong!
2002. 02. 19.
További Scooter cikkek
Linkajánló
- Scooter képek, bibliográfia és diszkográfia
- Scooter (http://www.scootertechno.de)
Neked mi a véleményed?
Nem regisztrált felhasználók csak nick-név megadással szólhatnak hozzá a fórumhoz.
Belépés » | Regisztráció! » | Miért is legyek regisztrált felhasználó? »
Imádom a music.hu-t!
Lemezajánlók
Szabó Benedek és a Galaxisok: Cím nélküli ötödik lemez (Randy Hardcore Event Management)
Szabó Benedeknek ezúttal a pályafutása került válságba. Megszokta, hogy a Szabó Benedek és a Galaxis..
Kontor – Horváth: Acoustic (Tom-Tom Records)
Az Acoustic című lemez két népszerű zenész felszabadult játéka, örömzenéje. A sok hangszeren játszó ..
Anna and the Barbies: Indián (Supermanagement)
Az Anna and the Barbies Indián című nagylemezének borítójáról hiányzik a figyelmeztetés: fel kellett..
Koncert & party beszámolók
Havasi koncert-beszámoló – lehet ennél jobb?
Mivel lassan 6 éve ott vagyunk minden év végi Havasi koncerten, ezért volt már bőven tapasztalatom m..
Ákos koncert – a legjobbkor
Odafelé még azon töprengtem, vajon mennyire nyomja majd rá a bélyegét az estre az a méltánytalan, öv..
Ha ezt Bocelli láthatná... Havasi koncert show
Megvolt az idei Havasi show is, és aki eljutott valamelyik koncertjére (idén kettőt láthattunk, egy ..
Hírek
Karrierlehetőségek művészeknek a kultúra fővárosában, Pécsen
Informatikusnak kell tanulni, programozónak, mérnöknek, jogásznak, közgazdásznak, orvosnak – szinte ..
Három eszköz, amit mindenképp szerezzetek be, ha együttest alapítotok!
Megalapult a banda? Ez fantasztikus hír! Akkor kezdődhet is a munka, meg persze először is a beszerz..
3 helyzet, amiben a Rode stúdióeszközei tökéletesen teljesítenek
Bemutatjuk, miért jelentenek a Rode mikrofonok és stúdiókellékek tökéletes megoldást mind a profi, m..
Interjúk
Zene a feneketlen mélységből
A Hableány színesíti A Dal idei mezőnyét, de közben alaposan kilóg belőle. Mély, érzelemgazdag, gond..
Jelzőfény az útvesztőben
Talán nincs is még egy olyan elszánt szlovákiai magyar zenész, mint Puss Tamás. Folyamatosan ötletel..
„Egy tollvonással megszüntethető a szakmánk”
A koronavírus-járvány megsebezte a koncertipart, rávilágított a zenészek és a mögöttük dolgozók kisz..