Hírek Bulik, koncertek Fesztiválok Interjúk Lemezajánló Fotók / videók Fórum Képeslap Linktár

Lemezajánlók

Chris Brown: F.A.M.E. (Jive)

Chris Brown - Chris Brown: F.A.M.E. (Jive)

’F.A.M.E.’, azaz ’Forgiving All My Enemies’ (Megbocsátás az összes ellenségemnek) című albumával próbál visszatérni a Rihanna-verő Chris Brown az élvonalba. A visszataszítóan gusztustalan promóciónak és a Calvin Harris-től lenyúlt mintának köszönhetően ez úgy tűnik, sikerült is neki.

Elfogadnám a bocsánatkérését, amennyiben összehozott volna egy olyan lemezt, amit az ember háromnál több alkalommal szívesen meghallgat. Az album viszont korántsem teljesíti ezen elvárásokat: a legnagyobb része pokolian unalmas, a másik részéről pedig írni sem szívesen írok, egyszerűen sajnálom hogy eddig fajult mostanában a zeneipar.

Előtte azonban tekintsük át a virginiai énekes eddigi pályafutását két mondatban: két sikeres album (Chris Brown [2005], Exclusive [2007]) után 2009 elején hatalmas port kavart azzal, hogy akkori barátnőjét, Rihannát a Grammy-díjátadó előtt alaposan megverte dühében. Karrierje akkor ketté is tört, még abban az évben kijött egy új lemezzel (Graffiti), aminek a bukását csak Victoria Beckham tudná überelni.

Chris Brown - Chris Brown: F.A.M.E. (Jive)

2010-ben kezdett el dolgozni a ’F.A.M.E.’-en, melyről az első kislemez, a ’Yeah 3x’ október végén meg is jelent. A tempós dancepop dal az USA-ban TOP20-as lett, a legtöbb európai országban pedig a legjobb 10 felvétel között tanyázott hetekig. Ilyen sikereket egy kislemeze sem ért el előző korongján, a ’Graffiti’-n. A dalt sokan támadták, mondván, ellopta Calvin Harris ’I’m Not Alone’-jának alapját. Harris – saját elmondása szerint – kishíján belefulladt a kukoricapelyhébe, amikor egyik reggel meghallotta a rádióban Chris művét.

A ’F.A.M.E.’ (borítója kísértetiesen hasonlít Michael Jackson 2010-ben megjelent, ’Michael’ lemezének coverjére) március 18-i megjelenését megelőzően Brown alaposan gondoskodott arról, hogy a média foglalkozzon vele: először „véletlenül” kiszivárgott meztelen képével (és péniszével) sokkolta a népet (neki természetesen fogalma sincs, hogy került fel a világhálóra a fotó), ezután a megszokott feketéről szőkére festette haját, csak hogy lehessen már mit írnia a sajtónak, a megjelenés előtt közvetlenül pedig a ’Good Morning America’ című beszélgetős műsorban kapott dührohamot, ahol öltözőjének ablakát be is törte, végül pedig szőkéről visszafestette a haját feketére…

Több vendég közreműködik az anyagon, többek között Ludacris, Lil’ Wayne, Busta Rhymes, Benny Benassi vagy a saját bevallása szerint heteró Justin Bieber.

A számokat alapvetően két kategóriába lehet besorolni: balladák és pörgős dance-beatekkel teli dalok. Előbbiekből nincs hiány a 17 felvételből álló korongon. Két probléma van velük: túl sok és túl unalmas. Lehet lassú számot írni úgyis, hogy az ne fulladjon határtalan unalomba, de hiába a megszámlálhatatlanul sok dalszerző, Chrisnek ez nem sikerült.

Az uptempo-dalokban pedig akkorát csalódtam, mint Rebecca Black-ben, amikor ki mert jönni egy olyan dallal, mint a ’Friday’. Miért kellett lerombolni azt, amit eddig felépített? Chris Brown eddig azokról a dalairól volt ismert, amiket ülve nem lehetett meghallgatni, táncra késztetett, de a legfontosabb, hogy az R&B és az Urban határain belül mozogtak. Erre 2011-re őt is beszippantja az az electropop-gépezet, amit még Lady Gaga indított el 2008 végén. R&B-énekesek között őt emelték ki eddig elsőként, ez viszont már messze nem R&B. A Lil Wayne-nel és Busta Rhymes-szal közös ’Look At Me Now’ rendelkezik ezekkel a tulajdonságokkal, a többi viszont egy cseppet sem. (Csak mellesleg jegyezném meg, hogy amit Busta csinál ebben a számban, na az valami fenomenális.) Az ’Oh My Love’ refrénjét sokkal jobban el tudnám képzelni egy mulatós nótában, Brown igazán átpasszolhatná Nótár Marynek a kottát. A ’She Ain't You’-ban Michael Jacksontól nyúlt le mintát, amit kitűnően használ ugyan, de azért legyünk már egy kicsit eredetibbek. A Justin Bieberrel közös ’Next 2 You’ iszonyatgagyi dallamainak hallgatása közben felmerült bennem a kérdés, hogy tulajdonképpen miért kell nekem ezt hallgatnom?!

Az albumcím jelentése (Megbocsátás az összes ellenségemnek) elgondolkodtat: megbocsátást kérnie kellene, nem pedig adnia. Brown a Rihannás esete óta hangoztatja, hogy mennyire megbánta tetteit, megváltozott, és sajnálja a sztorit, fontos, hogy állítása szerint ezt fejezi ki új albumán is. Én viszont az egészet egy hamis sajnálatnak érzem, hisz a lemezen többet van szó a szexről és a pénzről, mint bármi másról. A Michael Jacksontól és Calvin Harristől lopott mintái, dugáscentrikus témái pedig pont arról árulkodnak, hogy mennyire igyekszik visszaszerezni rajongóit. Mielőtt zenét kezd el írni, talán előbb saját magának kellene megbocsátania…

Tracklista:

1. Deuces (Explicit Version) featuring Tyga & Kevin McCall
2. Up 2 You
3. No Bullshit (Explicit Version)
4. Look At Me Now (Explicit Version) featuring Lil Wayne & Busta Rhymes
5. She Ain’t You
6. Say It With Me
7. Yeah 3x (Explicit Version)
8. Next 2 You featuring Justin Bieber
9. All Back
10. Wet The Bed featuring Ludacris
11. Oh My Love
12. Should’ve Kissed You
13. Beautiful People featuring Benny Benassi
14. Bomb feat. Wiz Khalifa
15. Love Them Girls featuring Game
16. Paper, Scissors, Rock featuring Big Sean & Timbaland
17. Beg For It

Luxi

2011. 04. 01. 23:15

A cikk küldése emailben A cikk nyomtatása

Neked mi a véleményed?

Luxi 2011. 04. 01. 0:00
Neked mi a véleményed a lemezről?
Vendég 2011. 10. 28. 17:00
ez így igaz na haaaaaajak meg cigány hogyn az isten álgyin meg de mist kimilyan

Nick-név:

Ellenőrző kód
Ellenőrző kód:

Nem regisztrált felhasználók csak nick-név megadással szólhatnak hozzá a fórumhoz.

Belépés » | Regisztráció! » | Miért is legyek regisztrált felhasználó? »

Chris Brown: F.A.M.E. (Jive) cikk képei
Chris Brown - Chris Brown: F.A.M.E. (Jive)Chris Brown - Chris Brown: F.A.M.E. (Jive)